I do not know what I may appear to the world, but to myself I seem to have been only like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself in now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me...Nu ştiu cum mă văd alţii, dar eu mă văd ca un băieţel care se joacă pe o plajă cu nisip şi uneori găseşte o pietricică mai frumoasă în timp ce oceanul adevărului se întinde nemărginit şi nedescoperit în faţa mea/lui...Din "Memorii", sir ISAAC NEWTON.

FĂ-ŢI TIMP ŞI PRIVEŞTE CERUL...NU VEI REGRETA...VEI VEDEA MEREU CEVA NOU...

4.4.08

FIZICA SI MUZICA?

Au ceva in comun? Da, multe. Eu le iubesc pe amandoua. Elevii sunt atrasi mai mult de muzica pe care o asculta, iar muzica a devenit indispensabila in vremurile noastre. Iata de ce ma gandesc serios cum sa fac o coloana sonora pentru lectiiile mele de fizica, sa combin fizica si muzica (vezi :« Music and Learning »,Brewer C.-1995). Cum fiecare lectie are o tema, la fel ca muzica, as putea sa le combin. In felul acesta as putea exploata mai multe simturi ale elevilor mei, pentru ca ei sa inteleaga, si mai ales sa retina mai usor, subiectele discutate in clasa. Cum si elevii au preferinte muzicale, as putea sa le cer sa aleaga ei muzica pentru o lectie anume. In felul acesta, ne-am imbogati toti, atat cu informatii noi din fizica, dar am afla si ceva nou din domeniul muzical. Ei, ce ziceti, dragi elevi ? Prima propunere vine de la mine, normal...Pentru lectiile ce implica lumina, umbra si penumbra, propun melodia « Moonlight Shadow » Astept parerile voastre la comentarii...


Four a.m. in the morning,
Carried away by a moonlight shadow,
I watched your vision forming,
Carried away by a moonlight shadow.
Stars moved slowly in the silvery night,
Far away on the other side.
Will you come to terms with me this night?
But she couldn't find how to push through.

4 comentarii:

Elena Năstase spunea...

Astazi, un elev din clasa a VII-a a fost impotriva propunerii mele de a pune un fond muzical la anumite ore de fizica, motivand ca e mai bine fara... Poate se recunoaste si vine cu detalii intr-o zi...

cercetare, pasiune = calculator spunea...

Felicitari pentru blogul d-voastra. Sunt educatoare la gradinita nr 3 Bistrita, si sunt de acord sa pun fond muzical in cadrul urmatoarelor activitati obligatorii-desen , activitati practice si modelaj, uneori cunoasterea mediului si bineinteles in cadrul activitatilor de dimineata.
Aplic aceasta metoda, si am observat ca cei mici sunt mai atenti, mai linistiti. Va urez succes in continuare in activitatea pe care o desfasurati!

Elena Năstase spunea...

Multumesc, Jun1960, pentru aprecieri. Te felicit la randul meu pentru blogul tau de unde, recunosc, ma gandesc sa "fur" ceva. S-auzim de bine!

Andrei Grigoriu spunea...

După mine lecţiile ar părea mai interesante dacă ar avea un fond musical, pentru că noi, copii nu suntem foarte atraşi de unele lecţii. Dacă am pune un fond muzical subtil care să aibă legatură cu lecţia atunci poate că acei copii care nu sunt interesaţi de unele lecţii s-ar redresa.